Daca doriti sa raportati o observatie, sau doriti sa participati la activitatile noastre, luati legatura cu noi prin telefoanele: 0774579986, 0723181084, 0745875252, sau la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. Vizitati-ne si pe FACEBOOK
Link la circa 450 de articole OZN Conferinta OZN Romania din 10 mai 2014 Doua carti despre fenomenul OZN...
NOUTATI PE SITE:
doua articole importante, trimiteri la alte peste 70 de articole, sase noi aparitii TV, Conferinta OZN la Roma

ozn resita1

Pe 27 septembrie 2010, in jurul orei 17, la Resita, deasupra celui mai populat cartier, Lunca Barzavei a aparut un obiect de forma unui trabuc, cu stralucire metalica in bataia soarelui aflat spre apus. In partea frontala parea ca are amplasate niste hublouri.

Nu putea fi avion, deoarece nu s-a auzit nici un zgomot specific si la un moment dat a franat si aproape ca s-a oprit in aer. Apoi, treptat, a accelerat si s-a indreptat spre directia est, fiind insa urmat imediat de alte doua obiecte, mai mici, cu aparenta sferica.

Unul dintre acestea s-a intors de mai multe ori, survoland o zona aglomerata a orasului. A disparut apoi printre norii care se adunasera spre rasarit. Observatia a durat mai mult de zece minute.

Daniel Botgros, redactor la Radio Resita, care a trimis relatarea de mai sus, a facut si cateva fotografii, cu o camera de 3,2 megapixeli, care nu releva foarte clar obiectele. Am decupat din ele doua detalii.




 

Pe 30 iulie 2010, in jurul orei 23, un tanar jurist iesea cu masina din orasul Brad, in directia Oradea, pe un drum lăturalnic pentru a evita traficul aglomerat. Dupa un timp, in dreptul unei paduri, a vazut pe cer un obiect cu formă cilindrică sau ţigară, care emitea pe partea inferioara o lumină puternică, albă.

La inceput, asa cum declara, „am vazut o lumină alungită ce se rotea pe cer, însă fiind obosit nu i-am acordat importanţă pentru ca în secunda următoare şoferul să-mi atragă atenţia cu privire la lumina ciudată de care eram tot mai aproape. Abia atunci m-am dezmeticit şi mi-am dat seama ca nu e vorba de un avion. Era un aparat cu formă cilindrică sau ţigară, iar partea inferioara emitea o lumină puternică, albă. În câteva secunde am trecut cu maşina chiar pe sub ea şi văzând partea inferioară a aparatului "burta lui" [...] Deşi lumina emisă era destul de puternică am putut întrezări părţi ale cadrului metalic de care erau prinse sursele de lumină”. Obiectul a fost urmarit si de sofer.


pitesti siteIn 26.06.2010, S.M. si-a testat aeromodelul radiocomandat pe aeroportul Geamana, langa Pitesti. Pe una dintre fotografiile pe care un prieten al sau a facut-o modelului, a descoperit ulterior un obiect neidentificat, langa turnul CET al Arpechim. Obiectul are, aparent, si un mic dom deasupra. Fotografia originala e facuta cu un aparat DSCH7 Sony la rezolutia 3072x2304 si ocupa 2,61mb. Din pacate, focalizarea s-a facut pe model, nu pe obiectul necunoscut. Alaturi un extras din fotografie.


 

baroga
In seara de 04 aprilie 2010 in jurul orei 22,30 familia Delia si Ovidiu B. din Bucuresti, au vazut o formatie de sase obiecte luminoase pe cer. Se inlocuiau in formatie si inaintau repede spre sud, apoi, pe rand se stingeau, dispareau una cate una. Au reusit sa faca mai multe fotografii dintre care afisam una.


 

suceava
Pe data de 25.10.2009 o persoana a facut mai multe fotografii dintr-o camera de hotel din Suceava. Pe fotografii se vede un disc „OZN” spectaculos, partial ascuns intre nori.

Imaginile fiind suspecte, George Cohal a mers la fata locului, a identificat camera si a confirmat ceea ce se banuia de la inceput si anume ca apariía era doar reflectarea abajurului lampii de pe tavanul camerei.


 

arctriumf1 arctriumf2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pe 18 septembrie 2009, la orele 22:12:50, Robert Mircea, reporter la ziarul ZIUA, se afla pe terasa Arcului de Triumf, deschisa pentru public, cu prilejul manifestarilor legate de Zilele Bucurestiului si afectuat cu un aparat digital Canon - 450 D, cu obiectiv de 18-55 mm, fotografii in directia Bisericii Casin. Descarcand imaginile, a observat, pe doua fotografii, in partea stanga un fenomen luminos in forma de bumerang pe care nu l-a remarcat cu ochiul liber. Mentionam ca Robert Mircea se ocupa de fotografii doar ca amator, in timpul liber. Informatia ne-a fost furnizata de colegul sau, Adrian-Nicolae Popescu - reporter ziarul ZIUA.


 

poza aviatoriPe data de 20 iulie 2009 Marian Dima, operator si fotograf profesionist asista, in apropierea statuii aviatorilor din Bucuresti, la festivitatile prilejuite de Ziua Aviatiei. La ora 9:33 observa pe cer un obiect punctiform, planand incet.

Prima data a crezut, din cauza distantei foarte mari, ca este un deltaplan cu motor. Dupa ce s-a mai apropiat, datorita miscarilor pe care le facea, si-a zis ca e un parasutist care face parte din programul pregatit pentru Ziua Aviatiei.

Martorul s-a hotarat sa-i faca o fotografie, cu zoom maxim, adica 300mm, una singura deoarece obiectul era foarte departe si detaliile nu se observau prin ocularul aparatului foto. Se gandea ca-i va face eventual inca o poza cand „parasutistul” s-ar mai fi apropiat. Numai ca, dupa cel mult un minut, obiectul a disparut din raza sa vizuala fiind obturat de copacii aflati pe marginea bulevardului Aviatorilor. A observat ca a fost altceva si nu un parasutist abia acasa, cand a descarcat fotografiile din aparatul foto. Nu stia daca fenomenul a mai fost observat de cineva, intrucat in acele momente lumea era atenta la discursurile militarilor invitati.


 

uroiDuminica, in data de 14.10.2007, in jurul pranzului in rezervatia naturala Magura Uroiului de langa Simeria, Cornel Alexandru fotografia o pereche de soimi calatori. A doua zi, cand au fost descarcate fotografiile, pe un cliseu au aparut doua sfere, una alba si o alta neagra, pe care insa nimeni nu le sesizase cu ochiul liber.

In acea zi, Valean Flaviu profesor de geografie la Grupul Scolar Industrial "Horea" din Deva, 35 de ani, casatorit cu un copil, se aflau in rezervatie impreuna cu parteneri din asociatia ecologica "Abeona"  (Cornel Alexandru, Raluca Iovescu si Alin Iovescu).

Era o zi perfect senina. Cu doar 1-2 secunde mai devreme  a fost fotografiat un soim aflat in planare; urmatoarea fotografie s-a declansat pe cerul senin intrucat soimul a "fugit" brusc spre stanga; a treia fotografie a prins din nou soimul.

Soarele se afla in acel moment undeva in spate-stanga. In primul moment cei in cauza au crezut ca sfera neagra ar fi umbra celei luminoase, dar umbra nu ar fi avut pe ce sa se proiecteze.

Din pacate, pe imagine nu mai apar alte repere, iar rezolutia fotografiei a fost de 714K, desi aparatul avea capacitatea maxima de 12 M.

Daca globuri luminoase sunt raportate si fotografiate adesea, cele negre sunt rare. Un caz celebru este cel din 14 aprilie 1561 de la Nurnberg cand s-au semnalat sfere negre, rosii si albastre, precum si discuri; un alt caz a fost cel din 7 august 1566 de la Basel, cand au fost vazute mai multe sfere negre si rosii.


 

In dupa-amiaza zilei de 30 octombrie 2007, la sase kilometri de Gherla, in apropiere de Cluj-Napoca, un avion MIG 21 Lancer de la Baza 71 Aeriana Campia Turzii efectua un zbor de antrenament, când a fost lovit de niste obiecte neidentificate.

Asa cum relata pilotul MiG-ului, locotenent-comandorul Marin Mitrica, pilot militar din 1991, „Dintr-o data, din partea dreapta a avionului, am fost lovit de un obiect dur. Coliziunea a spart geamul din plastic care acopera carlinga. Aschiile mi-au perforat casca si mi-au provocat rani la fata. In primul moment, m-am aplecat cat am putut asupra mansei pentru ca era un curent foarte mare si era o temperatura de -30 de grade Celsius”. Cupola s-a spart, s-a dezintegrat, a disparut.

„Am vazut ca avionul raspundea la comenzi. Am coborat la o altitudine mai mica si am redus viteza” – povestea Marius Mitrica – „De la viteza de 850 de kilometri pe ora si inaltimea de 6.500 de metri trebuia sa cobor in straturile mai dense ale atmosferei pentru a evita hipoxia, efectele care se instaleaza odata cu lipsa de oxigen”. „Daca nu aveam masca de oxigen puteam sa devin inconstient la socul pe care l-am avut cand m-am trezit fara geam. Cel mai mare pericol a fost hipotermia”.

Unul dintre controlorii de trafic aerian de la Baza de la Campia Turzii in timpul incidentului a fost chiar sotia pilotului, Carmen Mitrica. „I-am dat indicatiile de care avea nevoie sa ajunga cu bine la sol”.


Joomla templates by a4joomla